Arkivarie/Registrator

Arkivarie/Registrator

Vill du vara med och utveckla GöteborgsOperans arkiv och registratur?

Sista ansökningsdag måndag 30 april 2018.

Göteborgsoperan söker nu en ansvarig för arkiv och registratur. Detta i en helt ny tjänst för att utveckla GöteborgsOperans informationsredovisning och arkivfunktion mot ett modernt arbetssätt.

Som arkivarie/registrator på GöteborgsOperan arbetar du självständigt med traditionella registratorsuppgifter samt även tillsammans med engagerade kollegor i riktning mot de förändringar som sker inom yrkesrollen beträffande IT och e-arkiv.

I rollen som arkivarie/registrator kommer du arbeta med den löpande verksamheten inom området. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer och administratörer inom hela verksamheten. Tjänsten är underställd ekonomichef.

Ytterligare uppdrag i yrkesrollen är att stödja, informera och utbilda medarbetare i diarieföring och hantering av allmänna handlingar. Du har även kontakt med allmänheten vid utlämnande av offentliga handlingar samt information i enlighet med offentlighetsprincipen.

Kvalifikationer:

  • Du har en arkivutbildning, registratorsutbildning eller motsvarande, gärna på högskolenivå.
  • Du har ett par års erfarenhet från registratorsarbete, helst inom offentlig administration.
  • Du har kännedom om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och arkiv.

Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete.

Som person
För att lyckas med rollen behöver du vara pedagogisk och kommunikativ. Du finner det intressant att utveckla och driva processer och arbetssätt framåt. Att du är noggrann och har ett intresse för digital hantering av information inom registratur/arkivfrågor är en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Start
Enligt överenskommelse.

Lön
Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag
Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt via länk nedan, dock senast måndag 30 april 2018. Vi tar endast emot ansökningar via länken nedan.

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt online rekryteringssystem, som du når via länken nedan:

lämna din ansökan här

Vill du veta mer?

Vid frågor om tjänsten:
Lena Ahl, ekonomichef 031 – 10 80 54
Jan Bratt, kontraktsjurist 031 – 10 80 27
Karin Brittsjö, HR-specialist/ansvarig interninformation 031 – 10 80 34
Facklig kontaktperson: Mathias Berntsson TF  031 – 10 80 00 (vx)

Tjänsten är en tillsvidareanställning (100%) som inleds med provanställning.

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen