Försäljnings- och kundprogramsansvarig

För|säljnings- och kund|programs|ansvarig

Vill du vara med och fylla salongerna på GöteborgsOperan och arbeta i en kreativ, professionell och nyskapande miljö? Då är GöteborgsOperan en plats för dig!

Sista ansökningsdag 5 januari 2018

Arbetsuppgifter

GöteborgsOperan har i dag drygt 25 procents egenfinansiering, största delen kommer från biljettintäkter. GöteborgsOperan har som mål att stadigt öka sin egenfinansiering och din del i detta är att tillsammans med försäljningsavdelningen skapa förutsättningar för organisationen att kunna uppnå dessa mål. Som försäljningsansvarig ingår du i marknads- och försäljningsenheten och du rapporterar till försäljningschef. Du har även ett nära samarbete med flera andra avdelningar på GöteborgsOperan.

Du kommer ha två huvudsakliga ansvarsområden. Det ena är att leda vårt arbete med Kunden i Fokus, vilket innebär fullt ansvar för kundresan och kundprogram. Det andra är försäljningsansvar mot vårt B2B segment med bearbetning av våra större företagskunder och samarbetspartners.

I Kunden i Fokus har du ett ansvar att tillse att vår försäljningsorganisation arbetar systematiskt och på ett resultatinriktat sätt utifrån kundresan. Det innebär att du äger och utvecklar de processer som tillhör vårt arbete med CRM och kundresan så vi hela tiden har en optimal förutsättning att nå våra mål. Här jobbar du i nära samarbete med systemägaren av CRM.

Utöver dina huvudansvar, medverkar du i försäljningsplaneringen på en taktisk och operativ nivå och du har ansvar för genomförande och uppföljning av egna säljaktiviteter. Du kommer även att vara med och ta fram olika produktpaket. Du ska både vara en närvarande person som finns på plats för att lösa dagliga frågor men också arbeta med mer långsiktig verksamhetsutveckling. 

Utbildning och erfarenhet

  • Du har eftergymnasial utbildning inom marknad och försäljning med inriktning mot e-handel.
  • Du har arbetat minst 5 år inom försäljning med dokumenterat goda resultat.
  • Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med kundprogram och B2B.
  • Du har mycket goda kunskaper i att arbeta med CRM.
  • Du har erfarenhet av Business Intelligence (kundanalys/segmentering).
  • Du har erfarenhet av projektledning.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

Personliga egenskaper

För att nå ut till en bred publik behöver du ha ett brinnande intresse för försäljning och vara resultatinriktad. Du behöver kunna sätta dig in i komplexa processer och bryta ner dessa till aktiviteter och handlingar. För att lyckas med att utveckla verksamheten krävs att du är initiativrik, har ett driv och alltid strävar efter att gå i mål med dina uppgifter. Vår verksamhet är väldigt dynamisk och föränderlig, därför är en viktig egenskap att kunna hantera flera processer samtidigt. Förmåga att kunna strukturera ditt arbete är viktigt.

Vår publik liksom våra medarbetare representerar olika människor och yrkesgrupper. Detta bidrar till ett mycket intressant och spännande arbete som ställer höga krav på mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är en prestigelös, närvarande och social person, är mån om ett gott arbetsklimat.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med en provanställning.

Arbete under vissa helger och kvällar kan förekomma. Ca 20 resdagar per år varav merparten dagsresor.

Lämna in din ansökan tillsammans med löneanspråk senast den 5 januari 2018.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse

För ansökan

Observera att vi tar endast emot ansökningar via vårt online rekryteringssystem MyNetwork.

Lämna din ansökan här

Vill du veta mer kontakta

Björn Andersson
Försäljningschef
tel 031-10 80 26

Anna Holm
HR-specialist
tel 031-10 80 71 

Matilda Holmberg
Facklig representant, Teaterförbundet
tel 031-10 80 00

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen