Nyckeln till drömmarna & Vox humana

Nyckeln till drömmarna & Vox humana

Lättläst beskrivning av handlingen  

Nyckeln till drömmarna

Michel åkertillbaka till en stad där han en gång har sett en kvinna som heter Juliette. Michel tror att han är kär i henne. Alla som bor i staden har tappat minnet. Juliette försöker hitta nya minnen. Vems minnen får vi se på scenen? Är det Juliettes? Michels? Eller är det nya, påhittade minnen?

Vox humana

En kvinna är olyckligt kär. Den hon älskar är inte kär i henne. Kvinnan är mycket ledsen. Kvinnan pratar med mannen i telefon. Hon vill att han ska minnas allt de har varit med om tillsammans. Kvinnan hoppas att han ska älska henne igen.

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen