Innesäljare med samordningsansvar

Innesäljare med samordnings|ansvar

Ansök senast 30 maj 2018

Som innesäljare med samordningsansvar hos oss har du ansvar för den direkta försäljningen av föreställningsbiljetter och GöteborgsOperans övriga produkter samt tillhörande administration. Du verkställer arbetsuppgifter inom försäljningsavdelningen utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer. Du har ett stort eget ansvar att söka och ta reda på information i de system som råder för att kunna utföra ditt arbete. 

Som innesäljare möter du kunden i kassan, på telefon och via andra digitala kommunikationskanaler såsom e-post, chatt, Facebook etc. Därför är det av stor vikt att du med ett trevligt bemötande och med hög kunskap ger våra kunder en bra rådgivning som leder till att kunden väljer GöteborgsOperan som kulturarrangemang. Att utifrån från en god kunskap om vår repertoar kunna på ett effektivt och tydligt sätt erbjuda och sälja rätt produkt till kunden. 

I din roll som samordnare ansvarar du för att rutiner efterlevs, uppdateras och förankras. Du ansvarar för att scheman kommer ut i tid och är korrekta. Du är den som samlar in frågor som behöver bearbetas och svaras på. Du är den som driver förbättringsarbetet och stämmer av medarbetarnas olika betingsuppgifter. Du har regelbundna avstämningar med försäljningschefen.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Sälja föreställningsbiljetter och produkter över disk, telefon och e-post samt administrera köpet genom vårt biljettsystem.
  • Ha dialog med kunder online och offline och säkerställa att vi har en hög avslutningsgrad på ärendena.
  • Sköta administrativa uppgifter i biljettsystemet.
  • Delta i ålagda möten och forum i verksamheten, där du bidrar med erfarenhet, kreativitet och kunskap i sakfrågor. 
  • Sköta den administrativa delen av våra utskick av biljetter, program och andra produkter.
  • Samordning av innesäljargruppen.

Kvalifikationer

  • Krav på goda kunskaper i MS-Officepaketet framför allt Excel och Word. 
  • Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i biljettsystem.

Erfarenhet av:

  • Stor erfarenhet att jobba med kunder i olika media och över disk.
  • Du som innesäljare arbetar i en digital miljö därför måste du bl a förstå och kunna jobba med erbjudanden via web och Facebook som är våra största kanaler.
  • Erfarenhet av att utföra ändringar i biljettsystem.

Meriterande:

  • Kampanjhantering i Facebook
  • Erfarenhet av Artsvision

Som person

Som person är du initiativrik, noggrann och stresstålig. Du har en tydlig inställning att vilja sälja och alltid bidra i avdelningens säljaktiviteter. Du är nyfiken och söker information i våra system för att kunna jobba självständigt och proaktivt. Du är duktig på att göra en behovsanalys för att ge kunden snabb service och ett trevligt och professionellt bemötande. Att följa överenskommelser och rutiner är en självklarhet. Du tycker om att samarbeta med både dina närmaste kollegor men också med andra funktioner inom verksamheten. Du är mån om ett gott arbetsklimat och är prestigelös. Du skall vilja hjälpa andra att lyckas.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbete under helger och kvällar förekommer.

Ansökan skall vara oss tillhanda senast den 30 maj 2018.
Tillträde efter överenskommelse.

Vill du veta mer kontakta:

Chef för försäljningsavdelningen och foajé
Björn Andersson
tfn 031-10 80 26

HR-specialist
Anna Holm
tfn 031-10 80 71

Facklig representant, Teaterförbundet
Matilda Holmberg
tfn 031-10 82 49

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  

Ansök här

Vi använder oss av online rekryteringssystemet Varbi, som du når via länken nedan.

Ansök här

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen