Kundprogramsansvarig

Kundprogramsansvarig

Vill du vara med och fylla salongerna på GöteborgsOperan och arbeta i en kreativ, professionell och nyskapande miljö? Då är GöteborgsOperan en plats för dig!

Sista ansökningsdag 24 maj 2018

Arbetsuppgifter

GöteborgsOperan har i dag drygt 25 procents egenfinansiering, största delen kommer från biljettintäkter. GöteborgsOperan har som mål att stadigt öka sin egenfinansiering och din del i detta är att tillsammans med försäljningsavdelningen skapa förutsättningar för organisationen att kunna uppnå dessa mål. Som försäljningsansvarig ingår du i marknads- och försäljningsenheten och du rapporterar till försäljningschef.
Du har även ett nära samarbete med flera andra avdelningar på GöteborgsOperan.

Det huvudsakliga ansvarområdet är att leda vårt arbete med Kunden i Fokus, vilket innebär fullt ansvar för kundresan och kundprogram.

I Kunden i Fokus har du ett ansvar att tillse att vår försäljningsorganisation arbetar systematiskt och på ett resultatinriktat sätt utifrån kundresan. Det innebär att du äger och utvecklar de processer som tillhör vårt arbete med kundplattform, system och processer kopplat till våra övriga digitala kanaler och kundresan så att vi hela tiden har en optimal förutsättning att nå våra mål. Här jobbar du i nära samarbete med systemägarna av våra olika system så som biljettsystem, CRM, webb och vårt framtida marketing automation verktyg.

I tjänsten söker vi dig som har erfarenheter av att ha implementerat kundresa med kundinformationssystem, t ex CRM och marketing automation med tillhörande processer. GöteborgsOperans målsättning är att effektivisera bearbetning av marknaden och detta innebär att vi vill automatisera processer i vår kommunikation utåt sk marketing automation. Du kommer ansvara och driva implementering av ett lojalitetssystem. Vi ser gärna att du har kunskap inom området Business Intelligence då detta är en del som kommer implementeras längre fram.

Utöver ditt huvudsakliga ansvarsområde, medverkar du i försäljningsplaneringen på en taktisk och operativ nivå och du har ansvar för genomförande och uppföljning av egna säljaktiviteter. Du kommer även att vara med och ta fram olika produktpaket som en del i arbetet med kundresan. Du ska både vara en närvarande person som finns på plats för att lösa dagliga frågor men också arbeta med mer långsiktig verksamhetsutveckling. Du rapporterar till försäljningschefen.


Utbildning och kvalifikationer

  • Du har eftergymnasial utbildning inom marknad och försäljning gärna med inriktning mot digital handel och kommunikation.
  • Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med kundprogram.
  • Du har stor erfarenhet av att ha implementerat kundinformationssystem (ex CRM) och processer för detta.
  • Du har arbetat minst 3 år inom försäljning med dokumenterat goda resultat.
  • Du har erfarenhet av projektledning.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av Business Intelligence (kundanalys/segmentering).
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation

Personliga egenskaper

För att nå ut till en bred publik behöver du ha ett brinnande intresse för försäljning och vara resultatinriktad. Du behöver kunna sätta dig in i komplexa processer och bryta ner dessa till aktiviteter och handlingar. För att lyckas med att utveckla verksamheten krävs att du är initiativrik, har ett driv och alltid strävar efter att gå i mål med dina uppgifter. Vår verksamhet är väldigt dynamisk och föränderlig, därför är en viktig egenskap att kunna hantera flera processer samtidigt. Förmåga att kunna strukturera ditt arbete är viktigt.

Vår publik liksom våra medarbetare representerar olika människor och yrkesgrupper. Detta bidrar till ett mycket intressant och spännande arbete som ställer höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är en prestigelös, närvarande och social person och är mån om ett gott arbetsklimat.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som inleds med en provanställning.

Arbete under vissa helger och kvällar kan förekomma. Ca 20 resdagar per år varav merparten dagsresor.

Ansökan tillsammans med löneanspråk skall vara oss tillhanda senast den 24 maj 2018. Tillträde senast den 31 augusti 2018 eller efter överenskommelse.

Sök redan i dag. Vi ser fram emot att få träffa dig.

I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan. För ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@cordovan.se.

Vi arbetar löpande med intervjuer. Din ansökan ser vi fram emot senast den 24 maj, via länken nedan eller ansokgbg@cordovan.se.

Ansökan

Ansök här

Vill du veta mer kontakta:

Försäljningschef Björn Andersson 031-10 80 26
HR-specialist Anna Holm 031-10 80 71

Facklig representant, Teaterförbundet Matilda Holmberg tel. 031-10 82 49

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Sista ansökningsdag

Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt via länk ovan, dock senast 24 maj 2018

GöteborgsOperan är ett modernt och nytänkande operahus som kännetecknas av professionalism och engagemang. Visionen är att bli ett av norra Europas ledande operahus. Vi arbetar med en bred repertoar av opera, modern dans, musikal och konsert. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda och är en viktig del i regionens utveckling. På Stora och Lilla scenen samt i regionen ges totalt ca 400 föreställningar per år för ca 225 000 besökare. Vi omsätter ca 450 miljoner kronor där ca 25 % är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen