Press

Publicerad 20 april 2018

Både Guldägg och Silverägg till GöteborgsOperan

Vid Guldäggsgalan i går kväll belönades GöteborgsOperan tillsammans med byrån Happy F&B med två fina priser: Guldägget i kategorin Identitetsdesign och dessutom ett Silverägg i kategorin Hantverk. 

GöteborgsOperans nya visuella identitet – en logotyp och symbol i rörelse, skapad av ljud från våra artister – fortsätter att uppmärksammas. 

- Vi är stolta och jätteglada över vårt arbete och att ha vunnit ännu två prestigefyllda pris tillsammans med Happy F&B. De är fantastiska att samarbeta med, grundliga, lyhörda och extremt kunniga, säger Ing-Marie Persmo, marknads- och försäljningschef på GöteborgsOperan.

Guldäggsgalans jury skriver i sin motivering:
”Ett genuint, uppdaterat hantverk. En traditionell institution som vågar ta steget in i nutid och skapa en identitet som förenar olika utryck och som möjliggör tydlig kommunikation i olika kanaler. Designen är en spegling av GöteborgsOperan, av plats, miljö och verksamhet. Det är magi och fantasi.”

Arbetet med GöteborgsOperans nya grafiska profil har tidigare vunnit Juryns Pris i Svenska Designpriset, brons i den internationella reklamtävlingen Clio Awards och Månadens Design i Resumé. I förra veckan stod det klart att detta arbetet utsetts till finalist i ADC Awards. Förra året tog GöteborgsOperan även emot Svenska Designpriset i kategorin Print för säsongsprogrammet 2017/2018. 

Läs mer om GöteborgsOperans grafiska profil
Mer om Guldägget här

För mer info eller pressfrågor gällande GöteborgsOperans nomineringar, kontakta press@opera.se, 031-10 80 35

Kontakta oss

Christina Nilssons Gata, 411 04 Göteborg
Telefon (växel) 031–10 80 00
Biljettkassa och restaurang 031–13 13 00

Följ oss:

GöteborgsOperan – en del av En del av Västra Götalandsregionen